Minden napra jut halálos baleset, legtöbbször az autópályákon, ahol elvileg biztonságosabban lehetne közlekedni. Ez nem véletlen! "Azt csodálom, hogy nem percenként történik egy koccanás az autópályán."

'Drága autóstársak!

NEM csodálom! Vagyis inkább azt csodálom, hogy nem percenként történik egy koccanás az autópályán. Mintha a római birodalom gladiátor vermébe csöppennénk, ahol a farokméregetőtől kezdve, a gladiátoron keresztül a szende szűz kislányig mindenki képviselteti magát...

Elmesélem miket tapasztaltam (és ezeket nem egyszer, hanem végig a több száz kilométeren keresztül...)

1. Letolnak a pályáról

A 130-as megengedett sebességgel megyek, és a mögöttem lévő szó szerint rámászik az autómra. Mégis, mennyivel kellene mennem?! és mi van, ha fékezni kell? Ez konkrétan életveszélyes.

2. Az index nem alapfelszereltség?

Nem bírom megérteni, hogyan nincsen félelemérzete az embereknek, amikor index nélkül változtatnak sávot a sztrádán... 

3. A szüttyögők

Azt hiszed, hogy csak a gyorsan hajtva okozhatsz balesetet? Akárhogyan próbálják bizonygatni, sosem a 130-al közlekedőkkel van baj, ha azok odafigyelve, kulturáltan, követési távolságot betartva közlekednek.

Ha semmi nem indokolja, akkor kutya kötelességed 130-as táblánál 120-130-al közlekedni, ugyanis a másik jogosan számít tőled erre. Ehhez képest megérkeznek a hétvégi autósok, vagy (jellemzően) azok a nők, akik félnek 100 felett menni.
Ha picit belegondolunk, akkor egyrészt a külső sávban szüttyögő 100-as miatt a belső sáv indokolatlanul bedugul, hiszen minden normálisan közlekedő autós rákényszerül a belső sávos kitérő manőverre!

Ennek kevésbé szofisztikáltabb esete, amikor a szüttyögő belekezd egy másik szüttyögőt megelőzni a belsőből. Egyik megy 100-al, a másik 110-el, mindezt a 130-as táblánál... Ezt megcsinálja Székesfehérvárnál, amit még Budapesten is érezni fognak, hiszen mindenki másnak be kell lassítania emiatt és egy halmazati belassulás veszi kezdetét.

4. Előz és nem nézi a visszapillantót

Hihetetlen, hogy vannak, akik képtelenek felmérni a másik sávban érkezőnek a sebességét. Van az az élethelyzet, amikor egyszerűen képtelen úgy besorolni a belsőbe a másik autó, hogy az egyből felvegye a ritmust (sebesség vagy távolság miatt). Ilyenkor ne kezdjél bele a besorolásba, mert az érkezőt erőteljes fékezésre kényszeríted és nem tudhatod, hogy az érkezőnek a seggébe van-e éppen egy másik , aki mindent elkövet, hogy koccanjanak...'

(̶◉͛‿◉̶) Értékeld a munkánkat, ha tetszett oszd meg!