Meg kell tanulni az idősmarketing fogalmát.

A bevásárlóközpontok vesztesek lesznek, ha nem tudnak alkalmazkodni az elöregedő társadalom igényeihez, és nem tudják megnyerni az úgynevezett ezüstgenerációt, a más országokban már megjelent idősmarketing azonban Magyarországon még kezdetleges - írta a Világgazdaság.
A lap a Központi Statisztikai Hivatal budapesti bevásárlóközpontokra fókuszáló tanulmánya alapján megállapítja, hogy egyelőre éppen a jövőben fontos korosztályok képviselőinek többsége hiányzik a plázákból: Magyarországon az 55 év felettiek 63 százaléka sohasem vásárol bevásárlóközpontban, de a 14 év felettiek 39 százaléka sem, ami csaknem a kétszerese az EU- ban mért aránynak.

Már 2014-ben a nyugdíjasok adták a magyarországi háztartások 31 százalékát a KSH közlése szerint, az egy főre jutó személyes célú kiadásaik előtte is meghaladták az országos átlagot, fogyasztási szerkezetük pedig markánsan eltért az országos átlagtól.

A legnagyobb az eltérés az egészséggel kapcsolatos kiadásokban, de például lakberendezésre, élelmiszerre, élvezeti szerekre is szignifikánsan többet költenek a fiataloknál, és közösségi élménynek tekintik a vásárlást.

Joggal következtethetünk arra, hogy a nagy bevásárlóközpontok megmaradása, gazdaságos üzemeltetése attól függ, hogy kínálatukba bekerül-e az, ami az 50 +-os réteget bevonzza.

(̶◉͛‿◉̶) Értékeld a munkánkat, ha tetszett oszd meg!