Olvasónk unokája azelőtt lett szobatiszta, hogy elfogyott volna az összes pelenka otthonról. A nagymama blokk nélkül vitte vissza a terméket az Aldiba, őt is meglepte, hogy szó nélkül visszavették.
Meglepő a történet, hisz hazánkban nem arról ismertek a boltok, hogy nagyon könnyen visszavennének már eladott termékeket, blokk nélkül meg pláne. Megkerestük tehát az Aldit és a Tescót, hogy
- min múlik, hogy egy bizonyos terméket meddig vesznek vissza,
- van-e különbség a saját márkás és a nem saját márkás termékek között, valamint, hogy
- termék-kategóriánként van-e eltérő szabályozás a saját márkás termékek esetében?
Tesco
A Tesco bármilyen esetben, mikor a vásárló nem elégedett a náluk vásárolt termékkel, akkor a vevőszolgálati pultnál, vagy kisformátumú tétel esetén a kasszánál visszakapja a termék vételárát, amennyiben azt a minőség megőrzési vagy fogyaszthatósági időn belül visszavitte az áruházba.
Az elégedettségi garancia teljesen elkülönül a téves vásárlástól és a minőségi kifogásoktól. Ebben az esetben ugyanis nemcsak minőségi kifogással élhetnek az ügyfelek, hanem akkor is visszahozhatják a náluk vásárolt termékeket, ha pusztán nem tetszik, nem ízlik vagy egyszerűen csak nem elégedettek vele valami oknál fogva.
A vásárlók számára azt ígérik, hogy 28 munkanapon belül visszahozhatják a náluk vásárolt árukat, kivéve az ennél rövidebb megőrzési vagy fogyaszthatósági idejű, valamint a jótállásos termékeket, és a vételárat azonnal készpénzben visszaadják.
Kóstolási mennyiség hiányozhat a termékből (kb. 20 százalék), ráadásul saját márkás termék visszavételéhez nincs szükség a vásárlást igazoló blokkra sem.
Aldi
Az Aldinál sem csinálnak túl nagy problémát a termékvisszaváltásból.
Garanciakoncepciójuk nem tesz különbséget az állandó kínálatunkhoz tartozó termékek esetében saját márkás termékek és más termékek között. Ha a vásárló nem elégedett a náluk vásárolt élelmiszerrel, akkor időbeli korlát nélkül visszaviheti azt, és visszatérítik a termék eredeti vételárát.
Az állandó kínálatuk körén kívül eső termékek esetében, ilyenek például az időszakosan rendelkezésre álló, nem étkezési célú termékek, 2 hónapon belül, a vásárlást igazoló blokk ellenében térítik vissza a teljes vételárat.
Kivételt jelentenek itt is a jótállási jeggyel rendelkező termékek, amelyek esetében a jótállási jegyen vállalt feltételek irányadók, melyek gyakran szélesebb körű garanciát jelentenek az ügyfelek számára, mint ami a törvény szerint kötelező lenne. Forrás: penzcentrum.hu
(̶◉͛‿◉̶) Értékeld a munkánkat, ha tetszett oszd meg!