Beszédes számok a Statisztikai Hivatal összehasonlító elemzésében. Ezt érezzük a pénztárcánkon!

A KSH majdnem 100  termék, és szolgáltatás éves fogyasztói átlagárát kíséri figyelemmel évtizedeken átívelően. Ezek között rengeteg alapélelmiszer található, de a listán szerepelnek dohányáruk, alkoholok, de még az LCD-tévék is.  Ahogy a statisztikákból látszik, egy évtized leforgása alatt nem csalás, nem ámítás a frottírtörülköző (70x140 cm-es) drágult a legbrutálisabban hazánkban. Ami a törölköző esetében majdnem háromszoros drágulást jelent. 2019 novemberében egészen pontosan 2,7-szer többet kellett fizetni ezért a termékért, mint 2010-ben. Ugyancsak brutálisan drágult, és ezzel a második helyen végzett a pontyszelet vagy filé kilója, aminek az ára egy évtized alatt 2,3-szorosára nőtt. A rangsor bronzérmese pedig a Symphonia cigaretta lett, a maga 223 százalékos drágulásával - írja a Pénzcentrum.

Ezt nem sokkal követte a negyedik helyen a multiplex mozijegyár, szombat este, itt 220 százalékos volt a drágulás. Az 5-6. helyre is egy-egy cigarettamárka jutott be egyaránt 2016 százalékos drágulással. A 10-es skálára azonban felfért még egy zöldség és egy gyümölcs is, egy kiló burgonya ára átlagosan 170 százalékkal került többe tavaly novemberben, mint 2010-ben, míg a narancs kilójának ára átlagosan 165 százalékkal nőtt. A törölközőn kívül még egy használati tárgy fér föl a top 10-es drágulási listára, ami nevezetesen a Magyar Nők Lapja volt, ennek darabjáért 167 százalékkal kellett többet fizetni néhány hónapja, mint 2010-ben.
Az összes árat tartalmazó listán látni, hogy bár arányaiban a burgonya kilós ára például jócskán megnőtt, értékben ez a növekedés azért jóval elmarad például a törülköző vagy éppen a multiplex mozijegy áráétól.

Az összesített listáról az is kiderül, hogy a KSH statisztikáiban szereplő mintegy száz termék és szolgáltatása közül 6 terméknek nőtt az ára 200 százaléknál is többel, de további 72 olyan termék is van, aminek az ára több mint 100 százalékkal növekedett. 

Drágultak a múzeumi belépőjegyek is, utóbbiak átlagosan 164 százalékkal kerültek többe tavaly novemberben, mint 2010-ben. A listán 12. helyen volt a legnagyobbat dráguló termékek listáján az egységes fűrészelt tűzifa 100 kilója is, ezért ugyanis 163 százalékkal kell most többet fizetni, mint az előző évtized elején.

Hogy az ételekről se feledkezzünk meg, simán top 20-as a drágulási listán a párizsi kilója, ennek az átlagára ugyanis több mint másfélszer akkora, mint 2010-ben volt. Ugyancsak sokat drágult az olaszfelvágott is, ennek a kilós ára 153 százalékkal magasabb manapság, mint 10 éve.

A top 21 legjobban dráguló, a KSH által gyűjtött termékek és szolgáltatások listájára egyetlen szolgáltatás fér fel: a férfi hajvágás. Aminek következtében a magyar férfiaknak bizony több mint másfélszer annyit kell otthagyni a fodrászuknál, mint a boldog békeévnek számító 2010-ben. 

(̶◉͛‿◉̶) Értékeld a munkánkat, ha tetszett oszd meg!